2010-05-02

Micke var här och skulle fixa min data. Plöstligt var viruset borta!? Nu står den mitt på golvet i mitt nya rum, jag har varken skrivbord eller något annat att ställa den på. Dags att köpa en ny bärbar tror jag, den gamla ligger nämligen borta på returen. Jag borde åka till returen och slänga allt, till och med mig själv. Mitt liv har aldrig varit jobbigare än det har varit under hela 2010 och man kommer till en gräns då man inte orkar mer. Så vänner och fiender, face it! Men jag lär mig saker på vägen. Jag har gett människor en andra chans, ibland till och med fler. Nu är det bara för mig att vänta på att ni ska ge mig en chans, inte dömma mig för allt ni hör och tror. Ge mig en chans att visa vem jag är för en gångs skull.

Du kysste mig på tolvslaget. Du stod i hallen precis efter och gav mig den finaste kärleksförklaringen jag någonsin fått. Du fanns där för mig när allt var som värst, och lovade att stå vid min sida föralltid. Jag älskar dig och du älskar mig men vart tog han på bilden vägen? Jag försvann några timmar senare, jag som varit så stark försvann några timmar senare och blev en sårbar människa. Du är fortfarande stark och det är dags för dig att hjälpa mig upp på fötterna igen och bli den jag var fast ännu bättre.

Inga kommentarer: